Noget af stor betydning

Fortæl læseren noget mere

Overskriften og underoverskriften fortæller os, hvad du har at tilbyde, og formularens overskrift afslutter dealen. Her kan du forklare, hvorfor dit tilbud er så godt, at man bare må udfylde formularen.

Husk:

  • Punktform er godt
  • til klart og tydeligt at forklare fordelene, og
  • på den måde forvandle besøgende til mulige kunder.

Tag styringen nu med en strategi for content marketing

Bryd igennem lydmuren og få øjne på dit content.
Skab resultater som giver genlyd i hele din organisation.

Kontakt os nu eller læs mere

Du står på 50. etage af en skyskraber med en papirflyver i hånden, som du skal lande nede i den spand dernede på fortovet. Du kan vælge at holde dig for øjnene, sende papirflyveren afsted og bare ... håbe? Eller du kan lægge en strategi. Det er så her, vi banker på døren.

 

Jeres content marketing strategi i tre faser:

1. Scope

Hvilket problem skal vi hjælpe jer med at løse?

»Ja, goddaw do. Vi havde nok ikke kontaktet Brand Movers, hvis vi ikke følte, vi havde et INDGÅENDE kendskab til det problem, I skal løse.«

Hey, hey. Not so fast. Bitter erfaring har lært os, at det her spørgsmål snyder. Vi har oplevet at blive sendt 50 kilometer den ene vej, alting kører, vi knokler på en løsning og så pludselig, bum, siger kunden: »Wait a minute ... Skulle vi egentlig have været den anden vej?«

Det er edderbroderemig ærgerligt. For os alle sammen!

Før vi kan gå i gang, har vi brug for et problem, der er skåret helt ud i pap. Inklusiv alle de tilsyneladende meget små detaljer.

Vi skal kende baggrunden for problemet. Vi skal diskutere problemet og vende og dreje det. Vi skal svare på de spørgsmål, som borer direkte ind i problemets kerne: Hvad er succes i den her situation? Hvordan ser en ny virkelighed ud for jeres virksomhed, når problemet er løst?  

Det er helt afgørende, at alle interessenter bliver hørt. Vi vil ikke risikere at stå med jord i hele hovedet, godt i gang med at grave og så kommer en leder ind fra højre og siger: »Men hullet skulle jo være derover!«

Når alt og alle er hørt, formulerer vi i fællesskab den problemformulering, som Brand Movers skal indfri.

Og først når problemstillingen er på plads, som i helt på plads, går vi videre til næste fase: Analysen.

2. Analyse

Kunder får nervøse trækninger. Blinker uregelmæssigt og smiler anstrengt: »Skal vi nu ikke bare se at komme i gang med det rigtige arbejde?!«

Og vi forstår. Hånden på hjertet: Vi synes da også, det er sjovest at være der i processen, hvor vi skaber synlige resultater for jeres virksomhed. Ingen tvivl. Vi skal bare lige have svar på et par ting først.

I har helt sikkert, før I mødte os, fået udarbejdet forskellige analyser. Dem vil vi meget gerne have overdraget. Men vi bliver nødt til også selv at snuse lidt rundt og foretage vores egen analyse.  

Den har typisk tre ben:

Jeres forretning

Vi kommer ikke til at møde op på jeres hovedkontor, anden eller tredje gang vi er der, for pludselig at lade som om: »hey, nu ved vi alt, vi har brug for at vide, om jeres virksomhed.« Sådan noget giver jo ingen mening. Det håber vi, I er okay med.   

Vi skal hele vejen omkring jeres virksomhed. Inklusiv jeres mission, vision og brand promise, channel performance, eksisterende content, salgsproces, organisation, stakeholders og kortlægning af virksomhedens teknologi. Med andre ord: Sæt kaffe over.

Jeres (kommende) kunder

One way or the other: Vores erfaring fortæller os, at problemet som regel har noget med kunden at gøre. Så ham eller hende er det typisk en meget god ide at sætte sig ind i.

Vi sætter særlig fokus på personaer og kortlægning af kundernes købsrejse.

Jeres konkurrenter

Får at kunne hjælpe jer, skal vi kende jeres game.

Vi taler konkurrentanalyse. Markedssituation. Lovgivning og regler. Markedsspecifikke tendenser inden for markedsføring og kommunikation (hvad virker/hvad virker ikke i jeres branche). Geografiske forhold og meget mere.     

Altså den store udredning af jeres marked.

Når analysen er færdig, rører vi den sammen med scopet. Nu er det tid til at præsentere jer for strategien.

3. Strategiplan

Mange virksomheder vil i virkeligheden helst ikke bruge penge på en strategi. Det forstår vi sådan set godt.

»Kommer strategien overhovedet til at gøre en forskel? Eller står den bare der, mere og mere outdated, som et lidt pinligt minde om alle de kræfter, vi lagde i den? Og hvad nu hvis jeg en dag skal forsvare de spildte ressourcer?«

De fleste har deres egen erfaring med en strategi, som aldrig rigtigt forlod startblokkene. Og ja, vi har også selv været der. Derfor er vi meget opmærksomme på de forskelle, som adskiller den gode strategi fra den kun tilsyneladende gode strategi.

Et eller to år ude i fremtiden, skal I sige: »Det havde vi ikke gjort uden den plan, der blev lagt dengang. Det havde vi ikke opnået.«

Hos Brand Movers kalder vi en strategi for strategiplan. Strategiske anbefalinger står ikke alene. Anbefalingerne får altid selskab af det, vi kalder for et roadmap. Det er kortet som step-by-step flytter jer derhen, som vi har aftalt i strategien.

Et road map beskriver den nye blog, som skal firedoble organisk trafik til jeres hjemmeside eller de videoer, som får brugere på Facebook til at like og følge med på jeres nye kampagnesite. De elementer kalder vi for koncepter.

Og I kan læse mere om koncepter her.

Jesper Nyhedsbrev
Jesper Laursen
CEO

Er du klar til at tage næste skridt? Lad os tale

Lad os tale sammen, hvis du er interesseret i at høre mere om, hvordan Brand Movers kan hjælpe jer i gang med content marketing.