Sådan får en virksomhed succes med content marketing

Lars Damgaard Jensen

Sådan får en virksomhed succes med content marketing, ifølge content marketing-eksperten Ann Handley fra MarketingProfs.

Hvad vil du sige til en virksomhed, der overvejer at arbejde med content marketing? 

Det handler først og fremmest om at skifte til et nyt mindset med vægt på langt mere indlevelse i forhold til virksomhedens kunder og kundeemner, så udgangspunktet for aktiviteterne til stadighed er: Hvad kan vi gøre for at hjælpe vores kunder? Og hvilket content vil vores kunder takke os for? Kunderne skal ganske enkelt begejstres over, at vi giver dem noget, de kan have glæde af.

Er det ikke det, marketing altid har drejet sig om? 

I princippet måske, men traditionelle kampagner har mere udviklet sig til at handle om at have store budgetter. I content marketing er empati og historie i centrum og afsættet i egne medier frem for blot at købe plads i andre medier eller tigge om opmærksomhed. 

Hvad er tendenserne lige nu? 

På kort sigt handler det lige nu om video. Virksomhederne vil holde op med at tænke på video som "dyrt", og de vil finde ud af måder til løbende at producere og udsende video. Derfor kommer der til stadighed nye apps og platforme, der hjælper til at sætte video i system. 

Hvad er den mest almindelige fejl, du oplever i tilknytning til content marketing? 

Virksomheder mislykkes med content, når de ikke tager et langsigtet perspektiv. De tænker i kampagner, men content marketing kræver et langsigtet engagement. Desuden går mange galt i ikke at have de medarbejdere og det team, der kan skabe det rette indhold. 

Hvor bevæger content marketing sig hen? 

Det handler allerede nu mindre om "hvorfor content" og endnu mere om "hvordan content": Hvordan integrerer vi content i vores organisationer? Hvordan går vi fra strategi til content? Hvordan kan vi iværksætte et pilotprojekt for at teste vores indholdsideer? Og hvordan sikres innovation, når alle er i gang? 

Om Ann Handley, MarketingProfs

Content Rules af Ann HandleyAnn Handley var verdens første Chief Content Officer, og hun både skriver og holder foredrag om, hvordan man optimerer virksomhedens markedsføring. I dag er hun en af de bærende kræfter bag MarketingProfs, hvor de træner og uddanner marketingfolk. Hun er af Forbes blevet udnævnt som den mest indflydelsesrige kvinde på de sociale medier, hun er medlem af LinkedIns Influencer Program og har været medforfatter til bestselleren Content Rules. 

Du kan følge Ann Handley her.

Denne artikel blev oprindeligt bragt i Content Marketing Magazine #2. Du kan finde den og alle andre udgaver af magasinet her. 

 

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Måske vil du også læse

disse indlæg om Content marketing

Der er ingen kommentarer endnu.

Vær den første til at kommentere.