+45 7199 0256
Book et møde
act-sample-bg33.jpg

DIBS fik flere downloads og ressourcebesparende projektledelse

DIBS_by_NETS-logo

Om DIBS

DIBS er Nordens største udbyder af online-betalinger. Når du handler hos en webshop fra Danmark, Norge, Sverige eller Finland, er det overvejende sandsynligt, at DIBS står bag den betalingsfunktion, du skriver dine kunde- og betalingsoplysninger ind i.

DIBS er repræsenteret i 20 lande, har over 30.000 kunder og står bag mere end 2.000.000.000 gennemføre transaktioner.

Siden 2014 har DIBS været ejet af den nordiske betalingsgigant NETS.

Baggrund

I mere end ti år har DIBS udgivet deres helt store HERO content-produktion: Dansk E-handel (Eller svensk, norsk eller finsk E-handel afhængigt af hvilket marked, den udkommer i).

Rapporten udkommer én gang årligt og er proppet med statistik, indsigter og tips til, hvordan virksomheder kan optimere deres webshop.

Line Jarl Holm, Nordic Content Manager hos DIBS, fortæller om rapporten:

»Den er meget, meget vigtig for os. Rapporten er vores største stykke content, og vi bruger den i alt, vi laver. Både i forhold til marketing og salg, hvor vi vender os imod den data, vi finder i rapporten. Rapporten er et redskab til at vejlede vores kunder, og så underbygger den vores ekspertstatus på markedet.«

Problemet

En rapport kan jo godt være spækket med vigtige informationer, men hvilken gavn gør det, hvis ingen har lyst til at læse den?

Line Jarl Holm fortæller:

»Det har været en udfordring for os at lave en datatung rapport visuelt lækker og nem at forstå, så den kan bruges bredt i vores content marketingindsats «.

Derfor tog DIBS i 2017 fat i Brand Movers.

Målsætningen

  • Lave en interessant, inspirerende og visuelt indbydende rapport
  • Få flere brugere til at downloade rapporten og derigennem skrive sig op til DIBS’ nyhedsbrev
  • Skabe en bedre og mere effektiv proces omkring produktion af rapporten

Løsningen

Brand Movers udviklede et helt nyt design til rapporten, hvori data bliver præsenteret på en flottere og mere indbydende måde.

»Hele det visuelle univers omkring rapporten er blevet løftet,« siger Line Jarl Holm, Nordic Content Manager hos DIBS.

Brand Movers layoutede rapporten, skrev tekst til rapporten og gjorde rapporten klar til at blive trykt. Grafikerne fyldte rapporten med grafiske elementer, som DIBS kunne bruge i sine forskellige online kanaler.

»Vi har tidligere arbejdet med at bruge rapportens grafer i andre sammenhænge, men vi har nu fået endnu flere visuelle muligheder for at sætte den i spil«.

Brand Movers satte en af sine projektledere på opgaven, som sørgede for et konstant samspil mellem rapportens visuelle udtryk og det skrevne ord. Projektlederen sørgede for at styre rapporten i mål fra udarbejdelse af data til det sidste punktum var sat.

»Den interne proces hos os blev så meget nemmere, fordi vi havde Brand Movers. Vores arbejde med rapporten har altid været et stort internt projekt. Vi har tidligere brugt enormt mange ressourcer på at få det hele til at hænge sammen, og det har været så lækkert at kunne lægge opgaven ud til nogen, som bare har styr på det. Det har helt klart sparet os for en masse tid,« siger Line Jarl Holm.

Resultatet

En markant stigning i antallet af downloads på rapporten

En markant spredning af rapportens budskaber og grafikker både online og offline

Positionering af DIBS som thought leader inden for E-handel

act-case-study-card-img4.jpg
»Alene projektledelsesdelen har været guld værd for os. Det har frigivet enormt mange ressourcer, at vi har kunne lægge opgaven over til Brand Movers og på intet tidspunkt været utrygge for, om opgaven ville blive løst tilfredsstillende«
Line Jarl Holm

Line Jarl Holm
Nordic Content Manager hos DIBS

Share this story

   

Skal vi skrive jeres næste succeshistorie sammen?

Tag det næste skridt mod mere succesfuld marketing! Vi tales ved snart!
Kontakt os nu