+45 7199 0256
Book et møde
Menu
Book et møde
act-sample-bg21.jpg

Content Marketing

Vi skaber og distribuerer værdifuldt indhold, så vi tiltrækker og fastholder jeres målgruppe.

Kontakt os nu

Build. Win. Grow.

Hvad nu hvis folk så frem til at modtage dit nyhedsbrev, så frem til at læse den næste artikel eller se den nye video?

Hvert år ser kokke, anmeldere, foodies og de fleste mildt mad-interesserede mennesker over hele kloden frem til, at den nye Michelin-guide bliver udgivet. Hvad nu hvis jeres kunder også så frem til modtage jeres marketing? Hvis de, når de modtog det på print, mail eller website, brugte 15, 30 eller 45 minutter på det? Hvis de delte det med deres venner, familie og bekendte?

Det er kernen i content marketing; i stedet for at pitche produkter og services giver I jeres mulige og eksisterende kunder reelt, relevant og brugbart indhold, der løser deres problemer. Hos Brand Movers er vi eksperter i netop det.

Hvad er content marketing?

Med indholdet i Michelin-guiden lykkes det hvert år at binde dækproducentens egne forretningsmål sammen med målgruppens behov.

I al sin enkelt er content marketing netop det: Content marketing er simpelthen en strategisk tilgang til marketing fokuseret på at skabe og distribuere værdifuldt og relevant indhold af høj kvalitet med det mål at tiltrække og fastholde en klart defineret målgruppe - og i sidste ende skabe profit.

Tanken er, at hvis brands eller virksomheder leverer konstant, værdifuld information til målgruppen, vil målgruppen i sidste ende belønne virksomheden ved at lægge deres penge og loyalitet i forretningen.

Build, win, grow

Hos Brand Movers går vi til content marketing med et mindset baseret på: Build, Win, Grow. Men hvad betyder det?

Build, Win, Grow handler om, hvor I ønsker at sætte ind med jeres content marketing-indsats. Altså, hvor fokus skal ligge - i hvert fald til en start! Så lad os lige gennemgå, hvad Build, Win, Grow indebærer.

Build_Win_Grow

Vi vælger sammen med jer et fokuspunkt, måske to. De to fokuspunkter skal hænge sammen, så vi kan altså ikke både skabe et nyt publikum og udvide kundeoplevelsen. Det handler ikke om at fravælge - det er blot fokus til at begynde med.

Det betyder altså ikke, at vi aldrig vender tilbage til dem. Ved strategiske møder (f.eks. hvert kvartal) kan vi sammen med jer diskutere, om fokus f.eks. skal flyttes fra engage til lead nurturing. I sådan et tilfælde betyder det, at vi flytter fokus fra Build til Win. Og det kan der være mange grunde til; én kunne være, at vi har fået skabt et solidt publikum, og nu skal vi flytte leads ned gennem tragten.

Når fokus er fastlagt, er fokus fastlagt. Så sætter vi mål for vores content marketing-indsats. Det sker, når vi udvikler strategien. Her følger et overblik over, hvordan vi går til content marketing, så I kan få et overblik over det, vi kan levere til jer.

Strategi

Jeres content marketing-strategi inddeler vi i tre faser: Scope, analyse og strategiplan.

Scope handler om at skære problemstillingen helt ud i pap: Hvilket problem skal vi hjælpe jer med at løse? Alle interessenter skal høres. Først når problemet er formuleret helt klart, rykker vi videre til analyse.

I analysen fokuserer vi på business, customers og context. Vi skal hele vejen omkring jeres virksomhed, så vi er helt sikre på, at vi forstår den. Vi skal forstå jeres kunder, og vi skal forstå jeres marked.

Hos Brand Movers kalder vi en strategi for en strategiplan. De strategiske anbefalinger får altid selskab af et road map. Et road map flytter jer derhen, som vi har aftalt i strategien.

Læs mere om strategi her. 

Konceptualisering

Mange virksomheder skriver artikler og laver videoer, men det er kun jeres brand, der kan skrive jeres artikler og producere jeres videoer. Vi hjælper jer med at udvikle koncepter, der sikrer, at jeres indhold ikke bliver opslugt af den jungle af generisk indhold, der fylder mere og mere online.

Vi udvikler koncepter for stort set alle indholdsformater lige fra blogs og videoer til e-bøger og interaktivt indhold. Og vores koncepter opfylder altid tre kriterier: Kreativitet, effektivitet og skalerbarhed. Det betyder, at vores koncepter altid er fængende med fokus på den gode, relevante historie, at de er til at arbejde med i forhold til tid og penge, og at konceptet kan bruges flere gange.

Læs mere om konceptualisering her.

Implementering

Hos Brand Movers har vi vores egen model for, hvordan I bedst og mest effektivt kan implementere jeres content marketing-strategi. Vi sørger for, at alt er klar, inden I lader tæppet gå for jeres content marketing-indsats.

For at I får succes med jeres strategi fokuserer vi på, at tre dele skal være på plads: Platforms, processer og people.

Vi sørger for, at website, blog, accounts og systemer er oprettet og klar. Vi sørger for, at de rigtige flows, automatisering og metoder skaber resultater. Og endelig sørger vi for uddannelse og oplæring af jeres ansatte.

Læs mere om implementering her.

Eksekvering

Vi kan eksekvere alle dele af jeres content marketing-strategi. Brand Movers har nemlig alle kompetencerne in house til at producere og distribuere indhold. Og vi har musklerne til at analyse de bagvedliggende data og optimere på de enkelte dele. 

Vi eksekverer altid med udgangspunkt i KPI'er. Det betyder, at jeres målsætning er vores målsætning. Og jeres ressourcer er vores ressourcer. Vi er fuldt ud klar over, at hvis I ikke føler, at I får nok for pengene, så lander opgaven nok hos et andet bureau næste gang. 

Læs mere om eksekvering her.

Jesper Laursen
Jesper Laursen
CEO
Vi havde i et par år savnet hjælp til at lave en holistisk tilgang til vores online markedsføring. Vores udfordring var, at hver platform var individuel og arbejdede lidt i forskellige retninger. Efter vi kom i kontakt med Brand Movers, har de på fornemt vis hjulpet os med at bygge en sammenhængende tilgang til vores online marketing, hvor vi binder hjemmeside, nyhedsbrev, blogs og sociale medier sammen i en fælles strategiplan. Vi får nu skabt flere og bedre leads, som vi kan give videre til salgsafdelingen. Derudover får vi, blandt vores relativt snævre målgruppe, også skabt højere brand awareness om ege.”
Jan Magdal

Jan Magdal Poulsen
Marketing & Brand Manager, Egetæpper

Nogle af de kunder, vi har lavet strategi for

Ege
Velux
Beumer
Satair
Læs vores cases

Er du klar til at tage næste skridt? Lad os tale!

Lad os tale sammen, hvis du er interesseret i at høre mere om, hvordan Brand Movers kan hjælpe jer i gang med content marketing.