Hvad skal et bureau egentlig fortælle om sine priser?
Her er vores bud.
Rigtige, realistiske beløb fra vores verden.
Hvordan ville du have det, hvis du gik ned i supermarkedet, og alle priserne var væk? Hvis du ikke kunne finde ud af, hvad en pakke hamburgerryg kostede? Hvis prisen på en pose kartofler var hemmelig?
Det ville ikke være særlig rart, vel?
Alligevel er det overvældende, hvor mange virksomheder (og ikke kun bureauer), der rent faktisk ikke fortæller om deres priser på deres website.
De fleste har tilsyneladende en mere eller mindre god grund til at holde priserne tæt til kroppen.
Det kan være, at de mener, priserne skal være hemmelige, så konkurrenterne ikke opdager, at de varierer fra kunde til kunde. Eller måske er virksomheden bange for at skræmme kunderne væk med en for høj pris.
Og vi har da bestemt også nogle af de samme overvejelser. For en pris er ikke bare en pris.
Hvad koster et hus f.eks.? Hvad koster en it-løsning? Hvad koster en video? Videoen er jo billigere, hvis det blot er direktøren foran et kamera, men den er væsentlig dyrere, hvis vi skal bruge pyroteknik.
Men der er jo sådan set ikke noget at frygte.
Dine (og vores egne for den sags skyld) konkurrenter kender allerede priserne – sådan nogenlunde i hvert fald. Og hvis potentielle kunder bliver skræmt væk af priserne, er de alligevel ikke et godt match for jer. I risikerer at spilde en masse tid, inden I når til den fælles erkendelse, at de havde en urealistisk idé om, hvad I kostede.
Omvendt så kan I jo også risikere, at kunden aldrig overvejer jer, fordi I netop ikke skriver noget om jeres priser – eller at priserne er uigennemskuelige.
Derfor har vi valgt at dele vores priser med jer. Så godt vi kan. For priserne afhænger af forskellige faktorer (måske ikke lige pyroteknik). Dem prøver vi at gennemgå på denne side.
Svaret er, at content marketing koster så meget eller så lidt, som du vil have det til at koste. Men for os handler priser om det rigtige match.
Hvis du skal bruge tre artikler, er det smartere at hyre en freelancer. Det er bedre og billigere for jer, for i det tilfælde har I slet ikke brug for det apparat, Brand Movers kan tilbyde.
Vi tror også på, at content marketing skaber værdi over tid. Til gengæld er det en investering, der bliver ved med at give. Så hvis I kun har budget til en enkelt kampagne, der løber en måned, så skal I også vælge nogle andre end os.
Hos Brand Movers har vi den filosofi, at vores kunder skal have mest muligt ud af de penge, de bruger på projektet hos os. Det betyder også, at jeres penge er vores penge. Vi bruger dem for jer, som kom de fra vores egne lommer. Når vi har aftalt et beløb, så holder vi os til det – medmindre i selvfølgelig pludselig skal bruge pyroteknik.
Men hvordan måler vi så ROI på jeres content marketing-indsats? Sandheden er, at det kræver tålmodighed. Content marketing er en langsigtet investering, og det tager ofte måneder, før man kan lave en reel beregning af ROI. Men en fejl virksomheder ofte begår er, at de holder op for tidligt. Alt under seks til ni måneder er meningsløst, for nok kan man høste quick wins, men de rigtige resultater tager tid at skabe.
Ja, ok. Nu har vi vist taget de forbehold, vi kan tage. Nu skal vi nok prøve at være lidt mere specifikke. Herunder har vi delt priserne op i fire underkategorier.
På content marketing-projekter, der indeholder både strategisk sparring, rapportering, content produktion, SEO, video og betalt distribution kan prisen lande på en million kroner. Mindre retainer-aftaler, hvor vi f.eks. kun varetager Hubspot-implementering og hjælper virksomheden med selv at eksekvere og derfor producerer mindre indhold evt. på ad hoc basis, kan begynde fra 20.000 kr om måneden og opefter.
En strategi hos Brand Movers kan koste fra 100.000 kr og op til 500.000 kr. Prisen afhænger af omfanget af arbejdet, der skal udføres. Skal vi f.eks. analysere otte målgrupper i otte forskellige lande, er det selvsagt mere indviklet og tidskrævende end at analysere én målgruppe i ét land.
En content-hub er der, hvor jeres content lever og bor. Nogle virksomheder har en i forvejen, andre skal have lavet en. Hos Brand Movers koster design og frontend-udvikling af en content hub på HubSpot mellem 50.000 og 100.000 kr.
Her hos Brand Movers ser vi os selv som værende - ja - ret skarpe til at lave indhold. Og vi har erfaring med at producere rigtig meget forskelligt indhold. Så her gennemgår vi priserne på content produktion:
Lad os tale sammen, hvis du er interesseret i at høre mere om, hvordan Brand Movers kan hjælpe jer i gang med content marketing.