Sådan får du de første 1.000 følgere på de store sociale netværk

Lars Damgaard Jensen

Alt begyndelse er svær. Også når det gælder om at få din virksomhed i gang på de sociale medier, der er relevante for din forretning. Ikke desto mindre indtager Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest, Google+ og Instagram en helt central rolle i de fleste B2B og B2C content marketing-strategier, da de er så godt som uundgåelige ift. promovering og distribution af content.

Men hvordan kommer man egentlig i gang på de seks store sociale medier og går fra ingen følgere til de første 1.000?

De har Kevan Lee fra Buffer skrevet et indlæg om, hvor han i let forståelige trin forklarer, hvad der skal gøres på hvert enkelt netværk.

De første 1.000 følgere på Twitter, Facebook, Pinterest, Google+, LinkedIn og Instagram

Twitter

  1. Udfyld hele din profil
  2. Del et link til din profil via email og andre sociale netværk
  3. Indsæt en “Follow”-knap på din hjemmeside eller blog
  4. Følg andre relevante brugere
  5. Brug hashtags
  6. Bland dig i Twitter-chat og bidrag med værdi
  7. Optimer din “Tweet This”-knap, så den indsætter dit Twitter-handle i tweetet

Facebook

  1. Udfyld hele din profil
  2. Inviter venner til at “Synes godt om” din side
  3. Del et link til din Facebook-profil via email eller andre sociale netværk
  4. Indsæt Facebook-knapper på din hjemmeside eller blog
  5. Brug lidt penge på Facebook-annoncering
  6. Lav et Facebook call-to-action på jeres blog, der opfordrer til at følge jer på Facebook

Pinterest

  1. Udfyld hele din profil
  2. Del et link til din profil via email eller andre sociale netværk
  3. Indsæt en af Pinterests knapper på din blog eller hjemmeside
  4. Følg de boards, som dine konkurrenters følgere har lavet

Google+

  1. Udfyld hele profilen
  2. Del et link til din Pinterest-profil via email eller andre sociale netværk
  3. Indsæt en “Følg på Google+”-knap på din blog eller hjemmeside
  4. Bland dig i Google+-cirkler
  5. Meld dig ind i et Google+ fællesskab og bidrag til debatten

LinkedIn

  1. Udfyld hele din profil
  2. Del et link til LinkedIn-profilen via email eller andre sociale netværk
  3. Placer en LinkedIn-knap på din hjemmeside eller blog
  4. Inviter dine kolleger til at komme på LinkedIn, og hjælp dem med at få udfyldt hele deres profil, så virksomhedens LinkedIn-profil optræder som arbejdsgiver
  5. Undlad at bruge standard-beskeden, når du inviterer andre til at blive forbundet på LinkedIn, og acceptér invitationer fra alle, der inviterer dig

Billede af ebogen Sælg mere med LinkedIn med en download knap


Instagram

  1. Udfyld hele Instagram-profilen
  2. Forbind Instagram-profilen med jeres Facebook-konto
  3. Kommentér også i stedet for kun at “Like”
  4. “Like” mange forskellige indlæg
  5. Find frem til de bedste hashtags og brug dem
  6. Indsæt et Instagram-feed på din hjemmeside med indlæg mærket med bestemte hashtags
  7. Tag andre i dine indlæg
  8. Del et link til din Instagram-profil via email eller andre sociale netværk
  9. Geo-tag dine billeder, så du optræder på kort

I indlægget har alle trin uddybende forklaringer. Læs hele indlægget her.

New call-to-action

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Der er ingen kommentarer endnu.

Vær den første til at kommentere.